#blogg100 bedömning i kriminologi

 

Summativ bedömning

#blogg100 inlägg 93 2017
I dessa tider vägs elevernas uppgifter samman vilket leder till ett kursbetyg. Den summativa bedömningen som skiljer sig från den formativa bedömning, alltså systematiskt feedback med syfte till att förbättra sig.

Min modell jag använder här nedan är inspirerad av min kollega Daniel sandin som skrivit en bok i ämnet. Dokumentation för lärande. I kursen arbetar vi med olika områden med mindre övningar där det ges formativa omdömen som syftar fram till ett par examinerande uppgifter. Läs #blogg100 Översiktlighet framför detaljstyrning av kriminologikursen

Bild3

Uppgifterna som är gjorda på kursen, sammanlagt 9-10 stycken, här klipper jag in kommentater och mitkolumnen finner du kriterier som uppgiften tränar och prövar.

Bild4

Översiktmatris där ledorden är borta, men finns i ett annat dokument. Här läggs uppgifterna in efter hand. Jag markera gult vid Delvis uppfyllt och grönt när ett kriterieum är uppfyllt

 

Bild5

Översiktmatris där ledorden är borta, men finns i ett annat dokument. Här läggs uppgifterna in efter hand. Jag markera gult vid Delvis uppfyllt och grönt när ett kriterieum är uppfyllt

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s