#blogg100 Att ge feedback till varandra

#blogg100 inlägg 53 2017

Att ge feedback till sin kamrat

I arbetet med att lära eleverna att arbeta utredande visar jag idag en mall på hur jag arbetar med kamratfeedback. Det går att göra på ett delmoment då alla elever ska ha ett utkast på exempelvis problemformulering och teoriavsnitt. Denna mallen använde jag i kriminologin på deras analys av en podcast. I korthet handlar det om att kunna visa på vad som är bra och vad går att utveckla?

Mall för feedback

 

Kamratbedömning:

 

Namn__________________________________

 

Jag läser dennes text_________________________________

 

Läs genom din kamrats teoriavsnitt

 

  • Är teorin relevant utifrån problemställningen? Motivera!
  • Hur och vilka teorier och begrepp är centrala i uppsatsen?
  • Finner ni olika teoretiska perspektiv som aktör/struktur, konflikt/konsensus , mikro/makro o s v.?
  • Finns det referenser och noter i texten?
  • Hur motiveras valet av teori?
  • Vilka begrepp definieras?
  • Jämförs och diskuteras teorier och perspektiv i avsnittet?

 

Skriv två saker som är bra med utkastet

 
 
 
 
 

Finns det något som går att utveckla?

 
 
 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s